Valresultat för Vänsterpartiet i Lomma kommun

Nu har valresultatet fastställts för Lomma kommun. Vi har gjort ett fantastiskt val och ökat rösterna för Vänsterpartiet i Lomma för både kommun, landsting och riks. Endast 23 röster saknades för att ta plats i kommunfullmäktige!

Endast 23 st röster saknades för att Vänsterpartiet Lomma skulle nå 2% spärren och komma in i kommunfullmäktige. Av 16 360 giltiga röster gick 305 st till Vänsterpartiet i valet till kommunfullmäktige, det gav oss 1.86% av rösterna.
Lomma kommun ingår i landstingsvalkrets Sydväst II. I denna landstingsvalkrets fick Vänsterpartiet ett mandat till regionfullmäktige. Patrik Milton (ordförande för V Lomma) blev vald till ordinarie ledamot för Vänsterpartiet i regionfullmäktige. 410 personer röstade på Vänsterpartiet i Lomma kommun – en ökning med 75% sedan valet 2014.
Lomma kommun igår i riksdagsvalkrets Skåne läns södra. I denna riksdagsvalkrets fick Vänsterpartiet ett mandat till riksdagen. Hanna Gunnarsson (tidigare ledamot i kommunfullmäktige i Lund) blev vald till ledamot för Vänsterpartiet i riksdagen. 417 personer röstade på Vänsterpartiet i Lomma kommun – en ökning med 105% sedan valet 2014.