Senaste nytt

Håll ut!

Det är en märklig tid som förhoppningsvis är på väg mot sitt slut. En tid som vänt upp och ner på mångas liv och lagt ett dovt täcke över tillvaron.

Det är också i spåren av pandemin det blir tydligt vilka frågor som länge blivit bortprioriterade i den svenska politiken och som skapat ett välfärdssamhälle som bevisligen inte står pall för en kris. Trygga anställningar och skälig arbetsmiljö har alltid varit viktiga frågor för Vänsterpartiet. Nu blir det tydligt att vår röst behövs i ett välfärdssamhälle. Vi har sett vilken vågeffekt bortprioriteringen av samhällets grundstenar, våra arbetare, har haft på bland annat vården av våra sjuka och gamla. Det behövs en förändring nu.

Även i Lomma fortsätter vårt politiska engagemang och vi laddar inför kommande valår, om än bakom våra skärmar. Här följer vi Lomma kommuns utveckling och planerar för vårt politiska intåg utan att tumma på viktiga komponenter i välfärden och vår vackra miljö. Ja, om vi tar oss in i kommunfullmäktige 2022 vill säga, men vi räknar starkt med den växande kraften bakom oss.

Vi hoppas på ett fysiskt medlemsmöte inom en snar framtid, till dess; håll ut!

Vänsterpartiet Lommas styrelse

Vänsterpartiet Lommas styrelse: övre raden från vänster: Ulrika Lindgren, Patrik Milton. Nedre raden från vänster: Karin Sandgren, Filippa Goldring. Saknas på bild: Annika Ohlson.